ADC

ADC Switzerland
The Leading Creatives in Communication

Menu

ADC*E Awards 2017: Discover the Winners

14.11.2017 14:19

Reiche Ausbeute für die Schweizer Kreativen bei den ADC*E Awards 2017: Jung von Matt/Limmat, Ruf Lanz, FCB Zürich, Studio Geissbühler, Freundliche Grüsse und Havas freuen sich über Silber. Dazu kommen neun Nominationen.

Die 11 Silber-Gewinner sind:
Fim & Radio Radio Commercials: Do something with your hands again, Jung von Matt/Limmat für OBI Switzerland
Print & Outdoor Newspaper Advertising: Deep down we're all vegetarians, Ruf Lanz für Zurich Vegetarian Restaurant Group Hiltl Switzerland
Print & Outdoor Magazine & Trade Advertising: Backwords, Havas AG, Schweizer Monat Switzerland
Interactive & Mobile Online Advertising: Search racism. Find truth. FCB Zürich, Refugees Welcome Switzerland
Interactive & Mobile Mobile Applications: Rink bingo, FCB Zürich für Hockey Club Davos Switzerland
Design & Craft Graphic Design: Schauspielhaus Zürich, Studio Geissbühler für Schauspielhaus Zürich 
Promotions & New Media Promotions: The Village Phone Promotion, Jung von Matt/Limmat für Graubünden Tourism Switzerland
Promotions & New Media Live Stunts: Return to Sender, Freundliche Grüsse für Public Eye Switzerland
Promotions & New Media Live Stunts: The Village Phone Promotion, Jung von Matt/Limmat für Graubünden Tourism Switzerland
Integration & Innovation Integrated Campaigns: Return to Sender, Freundliche Grüsse für Public Eye Switzerland
Integration & Innovation Best Use of Technology: Search racism. Find truth. FCB Zürich für Refugees Welcome Switzerland

In der Kategorie Student of the Year hat folgende Arbeit die Auszeichnung Silber gewonnen: 
Student of the Year Creative Ideas: The Wild Werner – A crossmedia Mockumentary, Meyer & Dinger (Alun Meyerhans and Michael Schwendinger), Zurich University of the Arts Switzerland

Die Nominierten sind:
Print & Outdoor Poster Advertising: Deep down we're all vegetarians, Ruf Lanz für Hiltl
Print & Outdoor Poster Advertising: Backwords, Havas für Schweizer Monat
Print & Outdoor Magazine & Trade Advertising: Deep down we're all vegetarians, Ruf Lanz für Hiltl
Interactive & Mobile Social Media Campaigns: Mannequin Challenge, Jung von Matt/Limmat für Médecins sans frontières
Design & Craft Illustration and Photography: Animals treated like garbage, Ruf Lanz für Stiftung Tier im Recht
Design & Craft Illustration and Photography: Facial expressions, Ruf Lanz für Autism Forum Switzerland
Promotions & New Media Promotions: Evi the bear, Y&R Group Switzerland für Helly Hansen Workwear & Natur- und Tierpark Goldau
Integration & Innovation Creative Strategy: The Village Phone Promotion, Jung von Matt/Limmat für Graubünden Ferien
Integration & Innovation Creative Strategy: Project Life Jacket, Jung von Matt/Limmat für The Voice of Thousands

Icon Alle Gewinner in der Übersicht (125.1 KB)
 

23551268_1616114455098871_2045559057215930494_o.png